14 Ağustos 2016 Pazar

Tavada Pamuk Prenses Keki



Malzemeler
2 yumurta 
1. 5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya 
1. 5 su bardağı un ( gerekirse 2 bardakta olabilir. Ben 1. 5 bardak kullandım klasik su bardağı ile kekin kıvamının koyu olması gerekiyor ona göre ayarlayalirsiniz)

Beyaz çikolata sosu için :
1 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya 
40 gr beyaz çikolata 

Kakaolu sosu hazır kullandım. 

Üzeri için bol hindistan cevizi ve bitter damla çikokata
Hazırlanışı
Merhaba arkadaşlar gerçekten pamuk gibi bir kek tarifi paylaşmak istedim sizlerle. Yapımı çok pratik ve fırınsız oluşu güzel. Kekin içine ne katmak isterseniz katabilirsiniz. Sossuz sade de yapabilirsiniz. Ben mürdüm eriğini çok sevdiğim için üstüne mürdüm erikleri de kattım harika oldu. Siz isterseniz portakal kabuğu, limon kabuğu, elma dilimi armut vs vs istediğinizi katabilir yada tamamen hiç birşey katmadan ve üzerine sos sürmeden de yapabilirsiniz. Tercih tamamen size kalmış :) mürdüm erikli bitter çikolata ve beyaz çikolata soslu da harika oldu :)

Neyse çok uzattım :)
Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpalım. Sıvı yağ ve süt de ekleyip tekrar çırpalım. Daha sonra kalan malzemeleri de katıp koyu kıvamda bir harç elde edelim. Teflon tavayı margarin ile çok iyice yağlayalım. Ve üzerine biraz un serpelim. Kek harcımızı boşaltalım. Harcı boşalttıktan sonra ben üzerine mürdüm eriklerini dörde bölerek döşedim. Kapakla tava arasına havlu kağıt yada havlu koyup ocağın en küçük gözünde en kısık ateşte pişirelim. Süre ocağın yanış şekline bağlı olduğu için kontrollü pişirelim. İlk 10 dk dan sonra kapağı ara ara açıp kontrol edebilirsiniz. Kek sönmüyor kapağı açınca merak etmeyin :) piştikten sonra sadece üzerine hazır çikolata sosu sürelim daha sonra beyaz çikolata sosunu ister hazır ister verdiğim tarife uygun yaparak üzerine ve kenarlarına sürelim. Soğuduktan sonra bol hindistan cevizi ve damla çikolata ile süsleyelim.

Deneyince inanın pişman olmayacağınız bir tarif👌

Afiyet olsun 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder